Kun jij soms ondersteuning gebruiken bij het slapen?

Tips om lekker te slapen:

  • Ontspan na een drukke dag
    Heb je wel eens stressmomenten of heb je gewoon een drukke dag gehad? Zorg dan voor voldoende ontspanning in de avond. Pak een boek of maak een heerlijke wandeling. 
     
  • Loslaten
    Gun jezelf de tijd om te ontspannen en in slaap te vallen. Je kan je lichaam helpen te ontspannen door bijvoorbeeld een supplement op basis van valeriaan van Valdispert te nemen. Valeriaan helpt bij ontspannen en is rustgevend*.
     
  • Doseer gebruik van smartphone, tablets en computer
    Het blauwe licht van computers, tablets en smartphones kunnen de aanmaak van melatonine in je lichaam beïnvloeden.
    Gebruik ze ’s avonds dus niet te veel of zet het licht ervan minder fel.
     

*gezondheidsclaim in afwachting van Europese toelating

 

Valdispert biedt ondere andere producten aan op basis van plantaardige extracten die je nachtrust bevorderen.
Producten van Valdispert:

 

  • zijn rustgevend en bieden ontspanning*

  • geven geen gewenning

  • kan ook gedurende langere perioden gebruikt worden

    *door middel van valeriaanwortelextract. Gezondheidsclaim in afwachting van toelating

 
Meer informatie over ontspanning

Eerste levensbehoefte

Slapen is net als eten en drinken: het is een primaire levensbehoefte. Zonder slaap functioneren we niet. Ook al probeer je wakker te blijven, vroeg of laat val je in slaap. 

 

Waarom het zo belangrijk is

In je slaap kunnen je lichaam en geest zich herstellen. Je maakt dan bijvoorbeeld groeihormoon aan; dat draagt bij aan de verdeling van spier- en vetweefsel en een fit gevoel in de ochtend.    

Daarnaast helpen de verschillende slaapfasen om je hersenactiviteiten van overdag te verwerken en op te slaan. En praten, nadenken en iets onthouden? Het gaat allemaal beter als we goed geslapen hebben. 

 

Hoeveel slaap hebben we nodig?

Hoeveel je nodig hebt, verschilt per persoon. Sommigen functioneren prima met een nachtrust van vijf uur. Anderen zijn na acht uur slaap nog niet uitgerust. Het hangt onder andere af van je leeftijd, je dagelijkse activiteiten, de tijd van het jaar en hoe goed je de verschillende fasen van je slaap verwerkt. Wil je je eigen slaapbehoefte bepalen? Let dan vooral op hoe je je overdag voelt: dat zegt het meest.  

 

Ervaringsverhalen over lekker slapen:
 

"Valdispert Nacht helpt mij aan m'n natuurlijke nachtrust te ondersteunen."
Els (47), Maastricht

Lees de ervaring van Els

"Valdispert Nacht Extra Sterk helpt mij dat ik mijn rust in de nacht krijg."
 Floor (43), Hendrik-Ido-Ambacht

Lees de ervaring van Floor

"Wat mij een goed gevoel geeft is dat Valdispert mij helpt met een goede nachtrust, maar mijn lichaam er niet aan went.”
 Paul (53), Alkmaar

Lees de ervaring van Paul