Ontspanning overdag

Factoren die een rol spelen zijn onder meer een drukke leef- of werkomgeving, te veel verplichtingen, te veel informatie die op ons afkomt of een drukke werkdag. Ook opvallend: als stadsbewoner loop je meer risico dat je te weinig rust en ontspanning vindt dan wanneer je op het platteland leeft. Kortom, misschien maken we onszelf tegenwoordig allemaal net wat te druk...

Tip om te ontspannen

  • Loslaten
    Gun jezelf de tijd om te ontspannen. Sporten, wandelen of heerlijk een boeklezen kan je helpen te ontspannen, maar je kan je lichaam en geest ook een handje helpen helpen te ontspannen door bijvoorbeeld een supplement op basis van valeriaan van Valdispert te nemen. Valeriaan helpt innerlijke onrust en spanning is ontspannend en rustgevend.
     
  • Minder moeten 
    Onrust komt vaak voort uit het idee dat we van alles ‘moeten’. We moeten een vriendin bellen, om 6 uur het eten op tafel hebben of op tijd zijn voor een vergadering. Ga eens na wat van al deze zaken nu werkelijk moet. Hoe erg is het als het niet (op tijd) gebeurt? Probeer daarom het woordje ‘moeten’ wat vaker te vervangen door ‘willen’ of ‘mogen’
     
  • Beweeg voldoende
    Sporten of bewegen helpt om de stresshormonen in je lichaam af te bouwen. Het werkt veel beter dan bijvoorbeeld voor de televisie hangen. Sporten als hardlopen of fitness hou je beter vol als je het samen met anderen doet, of steeds op hetzelfde tijdstip.
     
  • Gezond eten, voldoende slaap
    Naast bewegen zijn ook gezond eten en voldoende slaap belangrijk. Een goede conditie is namelijk een belangrijke beschermende factor bij stress situaties: stress situaties kunnen van invloed zijn op het immuunsysteem. Investeer dus in gezond eten, slaap en beweging.

Valdispert biedt producten op basis van plantaardige extracten die je helpen te ontspannen. Ze zijn rustgevend en ondersteunen je bij stress situaties. 

Goed om te weten: producten van Valdispert geven geen gewenning en als je je aan de aanbevolen dosering houdt,  kun je ze gerust gebruiken, ook gedurende langere perioden.

 

Sommige mensen zijn gevoeliger voor stress situaties en onrust

In welke mate men momenten van onrust ervaart, hangt mede af van karakter, erfelijkheid en omgeving. Eigenschappen die invloed hebben en ons onrustig maken zijn onder andere: perfectionisme, ambitie, prestatiegerichtheid, veel van jezelf eisen, groot verantwoordelijkheidsgevoel, moeilijk ‘nee’ kunnen zeggen of hulp kunnen vragen en pessimisme. 

 

Kunst van het niets doen

Onrust komt vaak voor. Een tandje terug doet wonderen, maar in de praktijk kost het ons wat moeite om wat minder druk-druk-druk te zijn. Zorg zelf voor ontspanning van lijf en geest. 

 

Verschil tussen man en vrouw

Mannen en vrouwen reageren verschillend op onrust. Mannen willen vechten of vluchten: of de spanningveroorzaker aanvallen, of ervan weglopen. Vrouwen proberen de onrust de baas te worden door een sociaal netwerk te bouwen, dat bescherming en ontspanning biedt. Dat vrouwen meer op zoek gaan naar ontspanning, heeft met hormonen te maken. Als reactie op adrenaline en cortisol maken vrouwen grotere hoeveelheden van het gelukshormoon oxytocine aan dat de productie van de stresshormonen deels tegengaat.
 

Ervaringsverhalen:

 

"Nu ik Valdispert Rust Extra Sterk gebruik heb ik rust in mijn lijf en geest . Hierdoor kan ik het overzicht weer behouden. Wat fijn is dat zeg"​
Caroline (37), Utrecht

Lees de ervaring van Caroline

"Meer rust, en ik voel me ontspannen nu ik Valdispert Rust gebruik.”
Menno (27), Alkmaar

Lees de ervaring van Menno

"Wat ben ik blij dat ik Valdispert Stemming heb ontdekt!"
Josephine (53), Roermond

Lees de ervaring van Josepine